Norma ISO/IEC 20000:2005 stworzona zostaÅ‚a z myÅ›lÄ… o dostawcach usÅ‚ug informatycznych. Zarówno samodzielnym firmom jak i dziaÅ‚om IT dużych przedsiÄ™biorstw. Jej wdrożenie sÅ‚uży przede wszystkim poprawie jakoÅ›ci usÅ‚ug, Å›wiadczonych zarówno odbiorcom zewnÄ™trznym i wewnÄ™trznym.
Wdrożenie ISO 20000 ma szczególne znaczenie dla usÅ‚ugodawców dostarczajÄ…cych rozwiÄ…zania dla takich branż jak usÅ‚ugi finansowe, opieka zdrowotna czy administracja paÅ„stwowa dowolnego szczebla, wymagajÄ…cych najwyższej starannoÅ›ci w wykonaniu zadania a także zachowania nabytych danych i informacji w tajemnicy . Uzyskanie certyfikatu ISO 20000 stanowi najlepszÄ… formÄ™ poÅ›wiadczenia wysokiej jakoÅ›ci dostarczanej usÅ‚ugi.
Firma ubiegająca się o certyfikację na zgodność z ISO 20000 zobowiązana jest udokumentować spełnienie wymagań normy, w pięciu objętych przez nią obszarach. Taka dokumentacja musi zawierać m.in. dokładnie opisane reguły zarządzania usługami oraz procesy i procedury wymagane przez normę.
Obszary (procesy) objęte wdrożeniem ISO 20000:
Konsultanci 2Business Consulting Group pomagajÄ… Klientom przejść przez trudny proces definiowania i wdrażania wszystkich elementów zwiÄ…zanych z procesem wdrażania ISO 20000. Pomagamy także w samym procesie certyfikacji.